אמבולנסים עוכבו בדרכם לאירועי חירום; מצור על נתב"ג

בנצי לייזרוביץ 5 Comment on אמבולנסים עוכבו בדרכם לאירועי חירום; מצור על נתב"ג

מחאת חסימת הצירים במסגרת המרד נגד הממשלה: מספר אמבולנסים ברחבי הארץ עוכבו בדרכם למקרי חירום ולבתי חולים, במסגרת המחאה. בן גביר תקף את היועמ"שית: "תתחילי לאכוף את החוק". פעוטה הונחה על הכביש תוך סיכון חייה והנושא הועבר לבדיקת הרווחה

Demonstrators protest against the judicial overhaul in Elephant Junction Tel Aviv, July 11, 2023. Photo by Liron Almog /Flash90 *** Local Caption *** äôâðä øôåøîä îùôèéú ëáéù çñåí צילום: פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האנרכיה בעיצומה: המפגינים חוסמים את נתב"ג ומפריעים לניהול התקין של הטרמינל, האזינו לדיווח של כתבנו אבי גדלוביץ' בתוכנית 'שטח כלכלי' עם צבי טסלר.

בתוך כך, במגן דוד אדום (מד"א) מדווחים על מספר אירועים שבהם עוכבו אמבולנסים שהיו בדרכם לאירועי חירום רפואיים ולבתי חולים, בשל מחאת חסימת הכבישים הפרועה. במד"א פונים לציבור בבקשה לאפשר ככל הניתן תנועה חופשית לאמבולנסים.

בין היתר, דיווחו במד"א על שישה אירועים משמעותיים של עיכוב אמבולנסים: סמוך למכון וינגייט ובעיר גדרה וסביבותיה במקרים של חוסר הכרה, אירוע לבבי, התקף אלרגיה ועוד. מיותר לציין שמדובר באירועי חירום רפואיים מסוכנים במיוחד, שבהם כל שניה של עיכוב המטופל מקבלת טיפול רפואי עשוי לעלות בחיי אדם.

מוקדם יותר עדכנו בארגון כי במהלך היום ועד לשעה 14:00 החובשים והפרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי בערים חיפה, תל אביב, ראשון לציון ומחלף חמד, לשוטרת אחת ול- 9 מפגינים, כולם במצב קל שסבלו מהתעלפות, התייבשות וחבלות קלות.

במקביל, באיחוד הצלה עדכנו על המשך תגבור המענה הרפואי בכל רחבי הארץ. 6,500 הרופאים, הפרמדיקים והחובשים המתנדבים של הארגון, הונחו כבר מאמש לתגבר את הפעילות בהגעה למקרים למתן מענה ראשוני, ולהיות ערוכים ומצוידים בציוד רפואי נוסף ומתוגבר בעקבות צפי לזמני המתנה ארוכים בבתי המטופלים עד להגעת האמבולנסים ופינוי לבתי חולים. כך נמסר מאיחוד הצלה.

כמו כן: חברי יחידות האופנולנסים והאופניים הונחו לתגבר את המענה למקרים בצירי הגישה החסומים או הפקוקים ולהמתין עם הנפגעים בשטח עד להגעת האמבולנסים לפינוי.

אלי פולק, מנכ״ל איחוד הצלה מסר: ״הצלת חיים מעל הכל וכל דקה היא קריטית. כאמור מתנדבי איחוד הצלה פרושים בכל רחבי הארץ ומעניקים סיוע רפואי לכל הזקוק לכך ללא הבדל. באיחוד הצלה מתנדבים יהודים וערבים, דתיים וחילונים וכולם מאוחדים במטרה אחת של הצלת חיי אדם. עקב התארכות זמני הגעת האמבולנסים והחשש לפגיעה בחיי אדם הנחנו את צוותי הרפואה ברחבי הארץ להגביר פעילות ולהיות ערוכים וזמינים להעניק מענה רפואי ראשוני מידי במידת הצורך".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תקף את היועצת המשפטית לממשלה על אוזלת היד: "בשבועות האחרונים אנשי המחאה איימו שהם ישתקו את מדינת ישראל, שהם יעלו שלב נוסף בהפרת החוק. ואכן, היום הם חצו את כל הגבולות והקווים האדומים. למנוע מאמבולנסים לעבור ולהגיע ליעדם – זה סיכון חיים של אנשים בנתיב תחבורה. אני דורש מהיועצת המשפטית לממשלה: תפסיקי לתקוע מקלות בפעולות האכיפה של המשטרה! תפסיקי לתת גב לאותם פורעים! תתחילי לאכוף את החוק".

video
play-sharp-fill

עשרות מפגינים נעצרו היום (שלישי) על ידי המשטרה בחשד להפרות סדר, במסגרת "יום השיבוש" עליו הכריזו מנהיגי המחאה הקיצונית לאחר שרוב של 64 חברי כנסת הביעו הלילה תמיכה בקריאה ראשונה בביטול עילת הסבירות. מה שמהווה ביטוי של רצון העם כפי שהתבטא בבחירות.

מטרתה של הצעת החוק הוא למנוע מבית המשפט העליון להפעיל ביקורת שיפוטית עמומה על החלטות הממשלה בטענה שאינן "סבירות". עם זאת, לבית המשפט עדיין יתאפשר להפעיל ביקורת שיפוטית על החלטות הממשלה בשורה של עילות אחרות במקרה של פגיעה ספציפית וברורה באזרח או בציבור.

עד לשעה 14:50 בצהריים נעצרו 66 חשודים שהשתתפו במחאות והפרו את הסדר הציבורי. 7 שוחררו. 33 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ת״א, 16 חשודים נעצרו במהלך הפרות סדר המתקיימות במחוז מרכז, 10 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ירושלים, 7 חשודים נעצרו בהפרות סדר המקיימות במחוז חוף.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    איזה חוצפה לחסום אמבולנס

  2. 4

    אני רק רוצה להבין, בהפגנות אחרות, מה קורה? שם נותנים לאמבולנסים לעבור?
    אני לא ממש יודע, אבל נראה לי שזה תמיד ככה בהפגנות

  3. 3

    מטורפים, סיכון חיים של רבים כולל של ילדה שלהם, מסכנה שהיא

  4. 2

    אני לא יתפלא אם יהרג מהעיכוב מישהו השמאלנים האלה מסוגלים להכל פשוט שפלים

    1. זוועה מה שהולך הארץ…השמולנים האלה פשוט לא נורמאלים מסכנים תינוקת בשביל כזה דבר…. פשוט זוועה🙁🙁🙁עצוב שככה יהודים מתנהגים…אם זה היה ערבים לא ההיתי מתפעלת!!